Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud
Informatie & tips over gezond bewegen

Op deze pagina vind je tips en informatie over gezond bewegen. Wanneer beweeg je voldoende? Hoe kun je dat meten? Waarom is wandelen gezond?

Heb je een vraag stuur me dan een e-mail of plaats een reactie onderaan de pagina.
Gezond bewegen

Gezond bewegen
Lichaamsbeweging is belangrijk. Je slaapt lekkerder, je voelt je fitter, je spijsvertering werkt beter, je gewicht blijft op peil, je ademhaling wordt beter en je voelt je meer ontspannen. Door dagelijks te bewegen verminder je de kans op hart- en vaatziekten, verschillende soorten van kanker, chronische aandoeningen en diabetes.

Wandelen zet je fysiek en mentaal in beweging
Bijna iedereen kan wandelen. Je hebt alleen een paar goede schoenen nodig en eventueel sportieve kleding. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat wandelen positieve effecten op de gezondheid heeft. Het is een prima vorm van beweging om aan je gezondheid en fitheid te werken. De voordelen op een rij...

Hoeveel stappen moet je zetten om gezond te blijven?
Bewegen is gezond maar hoeveel stappen moet je daarvoor zetten?  
De Japanse arts Dr. Hatano toonde aan dat 10.000 stappen gespreid over een hele dag voldoende is om je gezondheid te verbeteren. Intensief sporten hoeft niet. Gewoon meer bewegen via alledaagse (bewegings)activiteiten thuis, op het werk of in de vrije tijd.

De stappenteller
Een stappenteller of pedometer is een klein toestelletje dat op de heup wordt gedragen en dat op elk moment aan geeft hoeveel stappen je zet. Dat gebeurt vaak door middel van een veertje dat tijdens het lopen op en neer beweegt en dus bij elke stap een tel maakt.


Geen commentaren
Gezond bewegen
Interessante artikelen voor jou...
Zes tips om gezonder te eten
Gezond eten is belangrijk om je lekker en fit te voelen. Maar hoe doe je dat en wat is gezond eten?
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 22/3/2019
Waarom eten volgens de Schijf van Vijf?
Een BGN-gewichtsconsulent werkt volgens de Richtlijnen goede voeding van de Gezondheidsraad. De richtlijnen zijn getoetst op de huidige stand van de wetenschap en worden voor de consument vertaald door het Voedingscentrum (www.voedingscentrum.nl), onder meer via de Richtlijnen Voedselkeuze (van de Gezondheidsraad). Waarom werk ik volgens deze adviezen?
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 7/3/2019
Wandelen is gezond!
Bijna iedereen kan wandelen. Je hebt alleen een paar goede schoenen nodig en eventueel sportieve kleding. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat wandelen positieve effecten op de gezondheid heeft.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 21/2/2019
Vicieuze cirkel
De vicieuze cirkel
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 14/2/2019
Wat voor type eter ben jij?
Voordat je iets aan je eetgedrag kunt veranderen is het belangrijk om inzicht te krijgen in jouw eetgedrag. Ben jij iemand die gaat eten als je boos of verdrietig bent?
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 31/1/2019
Heb je mijn gratis e-book 'Slim afvallen in 4 stappen' al?

Schrijf je hieronder in voor mijn gratis tips & strategieën en je ontvangt het e-book cadeau. Je kunt hiermee al direct de eerste stap zetten naar een slanke en fitte leefstijl.
Met mijn inschrijving geef ik toestemming aan Vivolé Voeding & Leefstijlcoaching om mijn gegevens te verwerken zoals omschreven in mijn privacyverklaring. Uitschrijven kan via elke nieuwsbrief.
E-mail
Naam
 

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud