Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud
Informatie & tips over gezond afvallen

Op deze pagina vind je veel tips en informatie over hoe je gezond kunt afvallen. Moet je dan ontbijten? Heeft het nut om jezelf elke dag te wegen? En hoeveel moet je bewegen? Hoe snel kun je het beste afvallen? En meer...

Heb je een vraag stuur me dan een e-mail of plaats een reactie onderaan de pagina.
Gezond afvallen

Gezond afvallen
Moet ik ontbijten?
Eén op de vier Nederlanders slaat regelmatig het ontbijt over en één op de tien ontbijt nooit. Maar is dat nu wel zo verstandig?
Verschillende onderzoeken tonen aan dat er een verband is tussen het ontbijt overslaan en overgewicht. Ontbijters hebben meestal een lager BMI en minder risico om overgewicht te krijgen.

Snel afvallen...
Regelmatig kom je diëten tegen waarbij je in een korte tijd veel kilo's kunt kwijtraken. Helaas is dat niet echt gunstig. De kans is namelijk groot dat je weer terugvalt in je oude eetpatroon, waardoor je weer snel terug bent op je oude gewicht of juist nog zwaarder wordt.

Mag ik 's avonds na 8 uur nog iets eten?
Ja hoor, je mag 's avonds na 8 uur ook gewoon nog iets eten. Het is een fabel dat je aankomt als je na 8 uur 's avonds nog iets eet.

Is alleen meer bewegen voldoende om af te vallen?
Nee! Laat ik voorop stellen dat bewegen gezond is en helpt bij afvallen. Maar afvallen door alleen meer te gaan bewegen kost erg veel tijd. Om één kilo af te vallen moet je bijvoorbeeld 25 uur extra gaan wandelen!

Hoevaak moet ik mezelf wegen?
Veel mensen die af willen vallen staan vaak op de weegschaal, soms wel 2 keer per dag! Maar heeft dat eigenlijk wel zin?
Ons lichaamsgewicht schommelt van nature, daar kan soms wel 2-3 kilo verschil inzitten. ’s Avonds weeg je bijvoorbeeld meer dan ’s morgens.

Wat is jojoën?
Afvallen en weer aankomen noemen we het jojo-effect. Soms word je zelfs zwaarder dan voor de afvalpoging en dat kan erg frustrerend zijn. Hoe komt dat eigenlijk?

Hoe en waarom een eetdagboek bijhouden?
Een eet- en beweegdagboek bijhouden is een belangrijk hulpmiddel om inzicht te krijgen in jouw eet- en beweeggewoonten.
Uit onderzoek blijkt dat mensen die langdurig een dagboek bijhouden meer afvallen.



Geen commentaren
Gezond afvallen
Interessante artikelen voor jou...
Plaattaart van bladerdaag
Plaattaart van bladerdee met tomaat, courgette en kaas
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 12/7/2018
Leefstijlcoaching, wat is dat eigenlijk?
Leefstijl heeft te maken met datgene wat je doet en laat om gezond te blijven. Met een gezonde leefstijl voel je je fitter, zit je lekkerder in je vel, ben je meer ontspannen, heb je volop energie en kan je beter tegen een stootje. Klikt goed, toch?!
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 5/7/2018
Snel rijstgerecht
Snel en gemakkelijk rijstgerecht met kip, paprika, champignons en kaas.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 29/6/2018
Ratatouille visschotel
Lekker gerecht met veel groente en vis voor in de oven
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 20/6/2018
Meer bewegen, waarom zou je?
Bewegen is gezond dat is ondertussen voor iedereen wel duidelijk. Het is goed voor je gezondheid, het helpt bij het afvallen, je voelt je fitter en je gaat er beter uitzien. Voldoende rede lijkt mij om (meer) te gaan bewegen.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 13/6/2018
Heb je mijn gratis e-book 'Slim afvallen in 4 stappen' al?

Schrijf je hieronder in voor mijn gratis tips & strategieën en je ontvangt het e-book cadeau. Je kunt hiermee al direct de eerste stap zetten naar een slanke en fitte leefstijl.
Met mijn inschrijving geef ik toestemming aan Vivolé Voeding & Leefstijlcoaching om mijn gegevens te verwerken zoals omschreven in mijn privacyverklaring. Uitschrijven kan via elke nieuwsbrief.
E-mail
Naam
 

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud