Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud
Informatie & tips over gezond afvallen

Op deze pagina vind je veel tips en informatie over hoe je gezond kunt afvallen. Moet je dan ontbijten? Heeft het nut om jezelf elke dag te wegen? En hoeveel moet je bewegen? Hoe snel kun je het beste afvallen? En meer...

Heb je een vraag stuur me dan een e-mail of plaats een reactie onderaan de pagina.
Gezond afvallen

Gezond afvallen
Moet ik ontbijten?
Eén op de vier Nederlanders slaat regelmatig het ontbijt over en één op de tien ontbijt nooit. Maar is dat nu wel zo verstandig?
Verschillende onderzoeken tonen aan dat er een verband is tussen het ontbijt overslaan en overgewicht. Ontbijters hebben meestal een lager BMI en minder risico om overgewicht te krijgen.

Snel afvallen...
Regelmatig kom je diëten tegen waarbij je in een korte tijd veel kilo's kunt kwijtraken. Helaas is dat niet echt gunstig. De kans is namelijk groot dat je weer terugvalt in je oude eetpatroon, waardoor je weer snel terug bent op je oude gewicht of juist nog zwaarder wordt.

Mag ik 's avonds na 8 uur nog iets eten?
Ja hoor, je mag 's avonds na 8 uur ook gewoon nog iets eten. Het is een fabel dat je aankomt als je na 8 uur 's avonds nog iets eet.

Is alleen meer bewegen voldoende om af te vallen?
Nee! Laat ik voorop stellen dat bewegen gezond is en helpt bij afvallen. Maar afvallen door alleen meer te gaan bewegen kost erg veel tijd. Om één kilo af te vallen moet je bijvoorbeeld 25 uur extra gaan wandelen!

Hoevaak moet ik mezelf wegen?
Veel mensen die af willen vallen staan vaak op de weegschaal, soms wel 2 keer per dag! Maar heeft dat eigenlijk wel zin?
Ons lichaamsgewicht schommelt van nature, daar kan soms wel 2-3 kilo verschil inzitten. ’s Avonds weeg je bijvoorbeeld meer dan ’s morgens.

Wat is jojoën?
Afvallen en weer aankomen noemen we het jojo-effect. Soms word je zelfs zwaarder dan voor de afvalpoging en dat kan erg frustrerend zijn. Hoe komt dat eigenlijk?

Hoe en waarom een eetdagboek bijhouden?
Een eet- en beweegdagboek bijhouden is een belangrijk hulpmiddel om inzicht te krijgen in jouw eet- en beweeggewoonten.
Uit onderzoek blijkt dat mensen die langdurig een dagboek bijhouden meer afvallen.



Geen commentaren
Gezond afvallen
Interessante artikelen voor jou...
5 tips om een weekmenu te maken
In mijn vorige blog heb je kunnen lezen dat een weekmenu maken veel voordelen heeft. Maar hoe maak je een lekker, gezond en gevarieerd weekmenu? Hieronder geef ik je een aantal tips:
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 24/7/2019
4 voordelen van een weekmenu
Als je begint met afvallen kan het praktisch zijn om te werken met een weekmenu. Afvallen op zich is al een hele prestatie, een weekmenu kan je houvast geven om met je nieuwe eetpatroon aan de slag te gaan.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 4/7/2019
Spaanse oventortilla
Lekker ovengerecht met aardappelen en ei, Spaanse oventortilla
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 11/6/2019
Stoofpot met drumsticks
Een makkelijk gerecht dat altijd lukt, stoofpot met aardappelen en drumsticks.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 4/6/2019
5 tips voor een goede voorbereiding
Als je wilt starten met afvallen en gezond eten is het belangrijk om jezelf goed voor te bereiden. Het eerste begin is nog niet vanzelfsprekend. Met de volgende tips maak je de verandering in je eetpatroon een stuk gemakkelijker.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 24/5/2019
Heb je mijn gratis e-book 'Slim afvallen in 4 stappen' al?

Schrijf je hieronder in voor mijn gratis tips & strategieën en je ontvangt het e-book cadeau. Je kunt hiermee al direct de eerste stap zetten naar een slanke en fitte leefstijl.
Met mijn inschrijving geef ik toestemming aan Vivolé Voeding & Leefstijlcoaching om mijn gegevens te verwerken zoals omschreven in mijn privacyverklaring. Uitschrijven kan via elke nieuwsbrief.
E-mail
Naam
 

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud