Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud

Wat beweegt jou?

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Bewegen ·
Tags: Beweging

Je hoeft je echt niet 3 keer per week uit de naad te werken in de sportschool om fit door het leven te gaan en baat te hebben bij lichaamsbeweging. Als je geregeld een stevige wandeling maakt en zo veel mogelijk de fietst pakt zijn 30 minuten beweging per dag (voor volwassenen) genoeg om je hart en longen beter te laten functioneren.

Door dagelijks minimaal 30 minuten te bewegen verminder je de kans op hart- en vaatziekten, verschillende soorten van kanker, chronische aandoeningen en diabetes. Kortom: regelmatige lichaamsbeweging heeft veel voordelen! Ik heb tien goede redenen om nu in beweging te komen op een rij gezet:

1. Je kunt beter tegen stress.

2. Je zit lekkerder in je vel, je humeur verbetert en depressieve gevoelens krijgen minder kans.

3. Je slaapt beter en je voelt je fitter en hebt meer energie.

4. Je krijgt een betere conditie, je kunt weer meedoen met anderen zoals een potje voetballen met je kinderen of een sportief uitstapje met collega’s. Je doet nieuwe sociale contacten op.

5. Je gewicht blijft beter op peil als je regelmatig (liefst elke dag) beweegt. Als je nog meer gaat bewegen helpt het ook om af te vallen.

6. Je hebt minder kans op chronische aandoeningen zoals diabetes en hart- en vaatziekten. Je hebt minder kans op diverse vormen van kanker.

7. Je krijgt meer weerstand en je wordt minder snel ziek.

8. Je spieren en botten worden en blijven sterker. Voor de botten geldt dat vooral voor de sporten waarbij je je eigen gewicht ‘draagt’, zoals wandelen, hardlopen en voetballen. Voor fietsen en zwemmen geldt dat wat minder.

9. Je spijsvertering werkt beter en sneller.

10. Inspanning verhoogt het energieverbruik en zorgt voor een betere verdeling van de vetmassa en spiermassa. Er ontstaat meer spiermassa en er gaat meer vetmassa verloren. Spiermassa geeft wel extra gewicht maar zorgt voor een slanker uiterlijk.

Dus kom in beweging!

Als je wilt afvallen werkt regelmatig bewegen in combinatie met gezonde voeding beter dan alleen op je voeding letten. Door extra beweging wordt de vetverbranding gestimuleerd en de motivatie vergroot.

De conditie zal verbeteren en het geeft een gevoel van welbevinden.

Welke vorm van bewegen je kiest, is heel persoonlijk. Wandelen, fietsen, yoga, handbal, tennis maar ook hardlopen, zwemmen en vechtsporten. Kies een vorm van beweging die bij jou past en die je leuk vindt. Uitproberen is de beste manier om er achter te komen.


Succes!

Wil je ontdekken welke sport het beste bij jou past? Ik help je graag verder.
Neem vrijblijvend contact met mij op.




Geen commentaren

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud