Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud

Ontbijt als een keizer...

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Eten en drinken ·
Tags: ontbijtgezondeten

Een goed ontbijt is belangrijk. Ongeveer een kwart van de Nederlanders slaat het ontbijt over. En dat terwijl ontbijten belangrijk is om een gezond gewicht te behouden én voor je concentratievermogen.

Gedurende de nacht komen alle activiteiten in het lichaam tot stilstand. Ook de spijsvertering. Er wordt tegen de ochtend niets meer verbrand. Het ontbijt is dan dus de eerste maaltijd na een hele nacht en vaak een deel van de avond. Het lichaam is toe aan eten.

Een goed ontbijt zet de darmen aan tot werken en stimuleert daarmee de stoelgang. Het levert de energie voor genoeg concentratievermogen op het werk of op school. Bovendien is ontbijten ook belangrijk om een gezond gewicht te behouden.

Als je niet ontbijt, krijg je vaak later op de dag honger en pak je makkelijker naar snoep en snacks. Die leveren meestal veel calorieën en weinig vitamines en mineralen. Een goed ontbijt levert wel de benodigde voedingsstoffen. Het levert koolhydraten, eiwit, een beetje vet, vitamines, mineralen en voedingsvezel.


Een gezond ontbijt bestaat uit:
- Volkorenbrood of ontbijtgranen zoals muesli (zonder suiker)
- Halvarine/ roomboter
- Hartig of zoet beleg
- Zuivel, liefst mager of halfvol (yoghurt, melk, kwark)
- Fruit (af en toe vers vruchtensap)

Heb je ’s morgens moeite met ontbijten? Neem dan een klein ontbijt (bijv. een schaaltje yoghurt met ontbijtgranen) en later op de ochtend een boterham en een stuk fruit.

Hulp nodig? Ik help je graag verder.
Neem vrijblijvend contact met mij op.

Heb je iets gehad aan deze tip? Deel 'm op social media.




Geen commentaren

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud