Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud

Langerzamer eten door bewustwording eetbeweging

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Mindful eten ·
Tags: Mindfulness

Om te kunnen eten heb je een goede hand-mondcoördinatie nodig. We hebben dit geleerd toen we nog klein waren en denken er niet meer bij na, het gaat automatisch. Om je (weer) meer bewust te worden van deze handeling kun je de volgende oefeningen proberen:

  • Eet eens soep met de lepel in je andere hand (je niet-dominante hand). Hoe voelt dat?


  • Wissel je mes en vork eens om. Hoe is het om nu het vlees te snijden? Welke hand breng je naar je mond? Hoe is het om nu met je vork te prikken?


  • Draag eens polsgewichtjes tijdens het eten. Hoe voelt dat?


  • Eet eens met klein bestek of juist met heel groot. Wat valt je op? Wat doet dat met het eettempo en de hoeveelheid?


  • Heb je wel eens met stokjes gegeten? Probeer het maar eens. Wat doet dat met het eettempo. Kun je net zo snel eten? Vergelijk de hoeveelheid die je eet eens met je normale eetgedrag. Eet je net zo veel?


  • Drink eens met een rietje. Hoe is de smaak? Wat is er anders? Wat doet dat met het tempo? Ga je langzamer drinken?


  • Doe eens iets heel anders; gebruik eetbaar bestek. Zoals een koolblad als lepel, bleekselderijstengels als stokjes. Heb je nog meer ideeën?


Bron: Mindfood van Pavel G. Somov

Succes!

Welke tip heeft jou het meest geholpen? Ik hoor het graag!




Geen commentaren

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud