Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud

Dineer als een bedelaar...

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Eten en drinken ·
Tags: gezondetendiner

Het avondeten is vaak een warme maaltijd. Deze is meestal de meest calorierijke maaltijd van de dag. Lekker eten met minder calorieën is ook bij de warme maaltijd goed mogelijk. Kies voor magere ingrediënten en bereid de maaltijd op een vetarme manier.

Een volwaardige maaltijd bestaat uit:
- Een ruim portie groenten (minimaal 150 gram)
- 150-250 gram aardappelen, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta of peulvruchten
- 100-125 gram mager vlees, kip, ei, vis of vleesvervanger
- 1 eetlepel olie, margarine of vloeibaar bak- en braadvet


Een toetje?
Let dan wel op de calorieën. Kies voor bijvoorbeeld magere yoghurt met vers fruit, een stuk fruit of een verse fruitsalade.

Aan tafel
Ga tijdens de warme maaltijd, net als bij alle andere eetmomenten, aan tafel zitten. En zorg dat je tijdens het eten niets anders doet, zoals de krant lezen of tv kijken. Omdat je anders niet of nauwelijks in de gaten hebt wat je eet en hoeveel. Je kunt niet bewust genieten van het eten.

Eet rustig en kauw goed
Ook door rustig te eten geniet je meer van het eten. En je bent sneller verzadigd waardoor je dus minder zult eten. Goed kauwen zorgt ervoor dat de voedingsstoffen beter kunnen worden opgenomen.

Hulp nodig? Ik help je graag verder.
Neem vrijblijvend contact met mij op.

Vond je dit een leuk bericht? Deel 'm met anderen!




Geen commentaren

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud