Slim & gezond afvallen
Ga naar de inhoud

Bewegen is gezond!

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Bewegen ·
Tags: beweging

Lichaamsbeweging is belangrijk. Je slaapt lekkerder, je voelt je fitter, je spijsvertering werkt beter, je gewicht blijft op peil, je ademhaling wordt beter en je voelt je meer ontspannen. Door dagelijks te bewegen verminder je de kans op hart- en vaatziekten, verschillende soorten van kanker, chronische aandoeningen en diabetes.  

Hoeveel moet ik bewegen?
Om een goede gezondheid te behouden is het belangrijk om ten minste vijf dagen per week, 30 minuten per dag, matig intensieve lichaamsbeweging te hebben. Daarbij moet je hart sneller gaan kloppen en moet je behoorlijk ademhalen. Je moet nog wel kunnen praten tijdens de activiteit. Deze norm is opgesteld om het risico te verminderen op chronische ziekten zoals hart- en vaatziekten, diabetes, CARA en osteoporose.

Meer bewegen hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Pak bijvoorbeeld de fiets in plaats van de auto, neem de trap in plaats van de lift, ga lopend of met de fiets naar de supermarkt. Gezondheidswinst wordt namelijk al bereikt met activiteiten met een lage tot matige intensiteit. Wandelen, fietsen, traplopen, tuinieren e.d. zorgen er al voor dat gezondheidsrisico's afnemen.

Als je wilt afvallen is lichaamsbeweging belangrijk.
Het speelt vooral een rol in het handhaven van een behaald gewichtsverlies. Inspanning verhoogt het energieverbruik en zorgt voor een betere verdeling van de vetmassa en spiermassa. Er ontstaat meer spiermassa en er gaat meer vetmassa verloren. Spiermassa zorgt voor een slanker uiterlijk.  

Wil je graag afvallen en heb je hulp nodig? Ik help je graag verder.
Neem vrijblijvend  contact met mij op.




Geen commentaren

© 2018 Vivolé

Terug naar de inhoud