Ga naar de inhoud
Voeding
Wat kan ik het beste tussendoor eten?

We zijn tegenwoordig gewend om veel en vaak tussen de maaltijden door te eten. In de loop der jaren is het koekje vervangen door een grote koek, gebak of ander (energierijk) product.

Met drie goed samengestelde maaltijden per dag kunnen we alle benodigde voedingsstoffen ruim voldoende binnen krijgen. Een tussendoortje moet dus klein zijn. Het tussendoortje helemaal weglaten is niet verstandig. Tussen de maaltijden door iets eten voorkomt hongergevoel en verkleint de kans op snoepen. Eet niet meer dan 3 tot 4 keer iets tussendoor.

Gezonde tussendoortjes:
- Vers fruit
- Een gezond belegde boterham
- Een schaaltje yoghurt met muesli of fruit
- Snackgroente zoals kerstomaten, stukjes komkommer en worteltjes
- Een rijstwafel of een eenvoudig volkorenbiscuitje
- Heldere soep of bouillon
- Een paar dadels, vijgen, abrikozen of rozijnen

Tip 1 Verminder het aantal tussendoortjes
Wanneer je gewend bent om vaak tussendoor iets te eten, kun je proberen dit terug te dringen. Neem bijv. één vast eetmoment minder.

Tip 2 Snoep verstandig
Door verstandig te snoepen beperk je de hoeveelheid calorieën in je voeding. Let dus op met verslavende dikmakers zoals chocolade en pinda’s!

Tip 3 Berg het voedsel op
Zet een afgemeten hoeveelheid in een schaaltje op tafel en ruim de koekjes/ snoeptrommel op. Zo kom je niet steeds in de verleiding om nog iets te nemen.

Het is niet alleen belangrijk wat je eet maar ook hoeveel je eet!

Hulp nodig? Neem vrijblijvend contact met mij op. Ik help je graag verder.

© 2017 Vivolé

Terug naar de inhoud