Ga naar de inhoud
Informatie & tips over gezond bewegen

Op deze pagina vind je tips en informatie over gezond bewegen. Wanneer beweeg je voldoende? Hoe kun je dat meten? Waarom is wandelen gezond?

Heb je een vraag stuur me dan een e-mail of plaats een reactie onderaan de pagina.
Gezond bewegen

Gezond bewegen
Lichaamsbeweging is belangrijk. Je slaapt lekkerder, je voelt je fitter, je spijsvertering werkt beter, je gewicht blijft op peil, je ademhaling wordt beter en je voelt je meer ontspannen. Door dagelijks te bewegen verminder je de kans op hart- en vaatziekten, verschillende soorten van kanker, chronische aandoeningen en diabetes.

Wandelen zet je fysiek en mentaal in beweging
Bijna iedereen kan wandelen. Je hebt alleen een paar goede schoenen nodig en eventueel sportieve kleding. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat wandelen positieve effecten op de gezondheid heeft. Het is een prima vorm van beweging om aan je gezondheid en fitheid te werken. De voordelen op een rij...

Hoeveel stappen moet je zetten om gezond te blijven?
Bewegen is gezond maar hoeveel stappen moet je daarvoor zetten?  
De Japanse arts Dr. Hatano toonde aan dat 10.000 stappen gespreid over een hele dag voldoende is om je gezondheid te verbeteren. Intensief sporten hoeft niet. Gewoon meer bewegen via alledaagse (bewegings)activiteiten thuis, op het werk of in de vrije tijd.

De stappenteller
Een stappenteller of pedometer is een klein toestelletje dat op de heup wordt gedragen en dat op elk moment aan geeft hoeveel stappen je zet. Dat gebeurt vaak door middel van een veertje dat tijdens het lopen op en neer beweegt en dus bij elke stap een tel maakt.


Geen commentaren
Gezond bewegen
Interessante artikelen voor jou...
Fruit eten is gezond, maar waarom eigenlijk?
Mensen die veel fruit (zo'n 200-300 gram per dag) eten hebben een lager risico op hart- en vaatziekten, type 2 diabetes en bepaalde vormen van kanker. Waarom fruit de kans op deze ziekten verkleint is nog niet helemaal duidelijk...
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 23/5/2018
Summer Proef weken
Wil je met de zomer in het vooruitzicht graag weer een paar kilo’s kwijt? Doe dan mee met de ‘Summer Proef Weken' georganiseerd door de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN).
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 16/4/2018
Winterse groentesoep met bonen en worst
Heerlijke winterse groentesoep met witte bonen en worst
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 13/2/2018
Meer groente eten, hoe doe je dat?
De Gezondheidsraad adviseert volwassenen om minimaal 250 gram groente per dag te eten, meer mag dus ook. Helaas halen de meeste Nederlanders dit advies bij lange na niet! En dat is jammer want groente eten is ook gewoon heel lekker en je kunt er eindeloos mee variëren. Hoe? Dat vertel ik je in de onderstaande tips.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 5/2/2018
4 belangrijke redenen om meer groente te eten
Groente eten is gezond en eet veel groente zijn tegenwoordig veel gehoorde uitspraken. Waarom is veel groente eten dan eigenlijk zo’n goed idee?
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 11/1/2018
Heb je mijn gratis e-book 'Slim afvallen in 4 stappen' al gedownload?

Vul hieronder je naam en e-mailadres in en je kunt al direct de eerste stap zetten naar een slanke en fitte leefstijl.
Met mijn inschrijving geef ik toestemming aan Vivolé Voeding & Leefstijlcoaching om mijn gegevens te verwerken zoals omschreven in mijn privacyverklaring.
E-mail
Naam
 

© 2017 Vivolé

Terug naar de inhoud