Ga naar de inhoud
Informatie & tips over gezond afvallen

Op deze pagina vind je veel tips en informatie over hoe je gezond kunt afvallen. Moet je dan ontbijten? Heeft het nut om jezelf elke dag te wegen? En hoeveel moet je bewegen? Hoe snel kun je het beste afvallen? En meer...

Heb je een vraag stuur me dan een e-mail of plaats een reactie onderaan de pagina.
Gezond afvallen

Gezond afvallen
Moet ik ontbijten?
Eén op de vier Nederlanders slaat regelmatig het ontbijt over en één op de tien ontbijt nooit. Maar is dat nu wel zo verstandig?
Verschillende onderzoeken tonen aan dat er een verband is tussen het ontbijt overslaan en overgewicht. Ontbijters hebben meestal een lager BMI en minder risico om overgewicht te krijgen.

Snel afvallen...
Regelmatig kom je diëten tegen waarbij je in een korte tijd veel kilo's kunt kwijtraken. Helaas is dat niet echt gunstig. De kans is namelijk groot dat je weer terugvalt in je oude eetpatroon, waardoor je weer snel terug bent op je oude gewicht of juist nog zwaarder wordt.

Mag ik 's avonds na 8 uur nog iets eten?
Ja hoor, je mag 's avonds na 8 uur ook gewoon nog iets eten. Het is een fabel dat je aankomt als je na 8 uur 's avonds nog iets eet.

Is alleen meer bewegen voldoende om af te vallen?
Nee! Laat ik voorop stellen dat bewegen gezond is en helpt bij afvallen. Maar afvallen door alleen meer te gaan bewegen kost erg veel tijd. Om één kilo af te vallen moet je bijvoorbeeld 25 uur extra gaan wandelen!

Hoevaak moet ik mezelf wegen?
Veel mensen die af willen vallen staan vaak op de weegschaal, soms wel 2 keer per dag! Maar heeft dat eigenlijk wel zin?
Ons lichaamsgewicht schommelt van nature, daar kan soms wel 2-3 kilo verschil inzitten. ’s Avonds weeg je bijvoorbeeld meer dan ’s morgens.

Wat is jojoën?
Afvallen en weer aankomen noemen we het jojo-effect. Soms word je zelfs zwaarder dan voor de afvalpoging en dat kan erg frustrerend zijn. Hoe komt dat eigenlijk?

Hoe en waarom een eetdagboek bijhouden?
Een eet- en beweegdagboek bijhouden is een belangrijk hulpmiddel om inzicht te krijgen in jouw eet- en beweeggewoonten.
Uit onderzoek blijkt dat mensen die langdurig een dagboek bijhouden meer afvallen.



Geen commentaren
Gezond afvallen
Interessante artikelen voor jou...
Fruit eten is gezond, maar waarom eigenlijk?
Mensen die veel fruit (zo'n 200-300 gram per dag) eten hebben een lager risico op hart- en vaatziekten, type 2 diabetes en bepaalde vormen van kanker. Waarom fruit de kans op deze ziekten verkleint is nog niet helemaal duidelijk...
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 23/5/2018
Summer Proef weken
Wil je met de zomer in het vooruitzicht graag weer een paar kilo’s kwijt? Doe dan mee met de ‘Summer Proef Weken' georganiseerd door de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland (BGN).
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 16/4/2018
Winterse groentesoep met bonen en worst
Heerlijke winterse groentesoep met witte bonen en worst
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 13/2/2018
Meer groente eten, hoe doe je dat?
De Gezondheidsraad adviseert volwassenen om minimaal 250 gram groente per dag te eten, meer mag dus ook. Helaas halen de meeste Nederlanders dit advies bij lange na niet! En dat is jammer want groente eten is ook gewoon heel lekker en je kunt er eindeloos mee variëren. Hoe? Dat vertel ik je in de onderstaande tips.
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 5/2/2018
4 belangrijke redenen om meer groente te eten
Groente eten is gezond en eet veel groente zijn tegenwoordig veel gehoorde uitspraken. Waarom is veel groente eten dan eigenlijk zo’n goed idee?
Gepubliceerd door Francis van Laarhoven - 11/1/2018
Heb je mijn gratis e-book 'Slim afvallen in 4 stappen' al gedownload?

Vul hieronder je naam en e-mailadres in en je kunt al direct de eerste stap zetten naar een slanke en fitte leefstijl.
Met mijn inschrijving geef ik toestemming aan Vivolé Voeding & Leefstijlcoaching om mijn gegevens te verwerken zoals omschreven in mijn privacyverklaring.
E-mail
Naam
 

© 2017 Vivolé

Terug naar de inhoud