Ga naar de inhoud

10x Puur Gezond ontbijt

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Eten en drinken ·
Tags: puurgezondontbijtafvallen

De PuurGezond methode van Karine Hoenderdos geeft een aantal aanbevelingen voor een gezond ontbijt. Dit zijn ze...

Een Puur Gezond ontbijt bestaat uit de volgende componenten:
- Eiwitten voor een goede verzadiging, zoals yoghurt, ei, kaas, kwark, vleeswaren of melk.
- Fruit voor de nodige vitaminen en mineralen.
- Vezels voor je spijsvertering. Denk bijv. aan muesli, havermout, brood, gedroogd fruit of noten.
- Vocht om je vochtbalans weer aan te vullen.


Op basis van deze vier componenten kun je een prima ontbijt samenstellen.

10 keer Puur Gezond ontbijten

1. Volkoren boterham (1 of 2), dun besmeerd met roomboter, 1 gekookt ei en een appel of banaan met een glas (karne)melk.

2. Fruitsalade (bijvoorbeeld 1 appel, 1 kiwi, en 1 banaan) met magere kwark en 1 eetlepel (wal)noten en een kop thee.

3. Geroosterd volkorenbrood (1 of 2) besmeerd met honing, 1 kiwi en een glas halfvolle melk.

4. Ontbijtsmoothie: mix 200 ml halfvolle yoghurt met 100 gram rood fruit uit de diepvries (bijvoorbeeld aardbeien, frambozen, bramen). Roer er tot slot 3 eetlepels Brinta of havermout door. Lekker met een kopje koffie of thee.

5. Havermoutpap met zuidvruchten: maak havermoutpap van 200 ml halfvolle of magere melk, 6 eetlepels havermout, 1 eetlepel rozijnen en 1 eetlepel gedroogde abrikozen. Drink er een glas vers geperst sap bij.

6. Volkoren knäckebröd (2 stuks) met kruidenkwark. Meng 2 eetlepels verse kruiden (peterselie, selderij, basilicum) door 6 eetlepels magere kwark. Breng op smaak met peper en zout. Neem er 2 mandarijnen en een kop koffie of thee bij.

7. Mueslibolletje besmeerd met roomboter, zelfgemaakte drinkyoghurt van 150 ml magere yoghurt en een appel.

8. Volkorenbrood met roomboter en rookvlees, sinaasappel en een glas (karne)melk.

9. Roerei van 2 eieren, bieslook, peper en zout. Met 1 of 2 volkoren boterhammen en een glas grapefruitsap.

10. Donker roggebrood (2 sneetjes) met kaas en een kiwi.en een kop thee.

Bron: PuurGezond! Slank in 8 stappen, Karine Hoenderdos (2010)


Wil je ook ervaren wat puur gezond eten voor jou kan betekenen?
Ik help je graag verder. Neem vrijblijvend contact met mij op.




Geen commentaren

© 2017 Vivolé

Terug naar de inhoud