Ga naar de inhoud

10 tips om meer te bewegen in het dagelijks leven

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Bewegen ·
Tags: Beweging

Om een goede gezondheid te behouden moet je minimaal 30 minuten bewegen per dag. Makkelijker gezegd dan gedaan zou je zeggen. Maar dat valt best mee. Een dag heeft immers 24 uur dus een half uur bewegen past daar echt wel in!

Met de volgende 10 tips kun je alvast meer gaan bewegen in je dagelijks leven:

1. Pak eens wat vaker de fiets voor een boodschap in de stad of supermarkt. Het posten van een brief doe je toch zeker wel te voet?

2. Breng de kinderen met de fiets naar school of sportclub. Ga op de fiets naar je sportschool, dan heb je de warming-up al gehad.

3. Ga iedere middag (lunch)wandelen, even lekker uitwaaien en je kunt er weer fris tegenaan!

4. Een klus te doen in of om het huis? Ook dat is bewegen. Maak je huis eens grondig schoon of werk wat vaker in de tuin, daarmee verbrand je ook aardig wat caloriën.

5. Neem voortaan alleen de trap en laat de lift en roltrap links liggen.

6. Was je auto voortaan zelf i.p.v. door de wasstraat te rijden.

7. Stap eens een halte eerder uit of later op als je met de bus gaat en wandel een stuk.

8. Zet je auto een straat verder of helemaal achteraan op de parkeerplaats.

9. Loop een extra rondje met je hond of met die van de buren…

10. Ga wandelen met een vriend of vriendin.


Wil je leren hoe je gemakkelijk meer kunt bewegen in je dagelijks leven?
Ik help je graag verder. Neem vrijblijvend contact met mij op.




Geen commentaren

© 2017 Vivolé

Terug naar de inhoud