Ga naar de inhoud

10 Puur Gezond tussendoortjes

Slim & gezond afvallen, zonder dieet, met blijvend resultaat
Gepubliceerd door in Eten en drinken ·
Tags: puurgezondtussendoortjeafvallen

Gezonde tussendoortjes leveren voedingstoffen zoals eiwitten, vetten en vitamines én ze houden je energiepeil hoog, zodat je het gemakkelijk weer volhoudt tot de volgende maaltijd.

De top 10 Puur Gezonde tussendoortjes:

1. Fruit, in alle soorten, zoals een appel, sinaasappel, mandarijn, druiven, kiwi, banaan en meloen. Zorg dat je altijd fruit in huis hebt.

2. Groenten, zoals worteltjes, komkommer, radijs, paprika en rettich. Zorg dat je altijd een voorraadje in huis hebt.

3. Gedroogd fruit (1 handje), zoals rozijnen, cranberry’s, pruimen, vijgen. Probeer ook eens 'chips' van gedroogd fruit en groente.

4. Noten. Een handje noten is supergezond. Let op, beperk je wel tot één handje per dag want ze leveren veel calorieën.

5. Rijstwafels (1-2 stuks), beleg bijv. met honing, jam of een plakje 30+ kaas.

6. Volkoren knäckebröd, bijv. met een plakje (geiten)kaas of gerookte zalm.

7. Een portie magere of halfvolle zuivel, zoals (karne)melk, magere yoghurt of kwark. Kies wel voor pure producten zonder toegevoegd fruit, suiker of zoetstoffen. Voeg eventueel honing of vers fruit erdoor.

8. Een plakje volkoren ontbijtkoek. Let op, met 1 plak krijg je wel veel suikers binnen!

9. Hartige hapjes, zoals een portie olijven (5 à 10 stuks), gedroogde tomaatjes, groentechips (1 handje), gemarineerde ansjovisjes. Let op, deze tussendoortjes bevatten wel veel zout!

10. Popcorn (1-2 handjes). Maak popcorn zelf of kies een magnetronvariant. Kant-en-klaar bevat vaak veel suiker of zout.

Bron: PuurGezond! Slank in 8 stappen, Karine Hoenderdos (2010)

Wil je ook ervaren wat puur gezond eten voor jou kan betekenen?
Ik help je graag verder. Neem vrijblijvend contact met mij op.




Geen commentaren

© 2017 Vivolé

Terug naar de inhoud